søndag den 1. april 2012

Børn? Hahaha! Nej tak!!

Denne weekend har vi besøg af Katja, Christians halvlillesøster, på 11, snart 12 år. Det var meningen at Katja og jeg skulle spille Sims det meste af lørdag, mens Christian var til Top Gear Live i København, også kunne jeg lave lidt anatomi mens hun spillede. Men, den lille skrøbelig pige fik kvalme efter tre kvarters spil. På den tid nåede jeg lige at læse fem siders anatomi og åbne multiple choice programmet på computeren. Jeg skulle have klikket mindst et emne, så Katja måtte finde på noget at lave imens. Hun lagde sig til at sove på sofaen, for at få kvalmen til at forsvinde, og da hun ikke kunne sove mere, skulle jeg jo underholde hende. Jeg var ikke færdig med at klikke, og fortalte at jeg ikke kunne lave noget med hende før jeg var færdig. Katja lovede at være stille, men det glemte hun hurtigt igen, og blev ved med at snakke til mig og spørge om alle mulige fuldstændig tåbelige spørgsmål, så jeg måtte lukke programmet og finde frokost til hende.
“Hvad spiser du på rugbrød?”
“Smør” ....

Nå, vi kunne ikke spille computer, hvad skal jeg så finde på, når det der egentlig var planlagt røg i vasken?..

Vi kunne lave noget hobby!!
Katja vil gerne lave et par øreringe til mig, også kunne jeg få ordnet lidt kort. Vi ringede derfor til Tutte og hørte om vi måtte låne hendes hobbyrum. Så kunne vi også få lidt luft på gåturen der over, og det kunne måske hjælpe på Katjas kvalme.
3 kilometer og en frygtelig masse spørgsmål senere, sad vi og lavede hobby, “arhh”. Efter en times hobbyarbejde fik Katja kvalme igen og måtte ind på sofaen og ligge. Er det ondt at jeg var glad for lidt ro og ingen brok?..
Da Katja kom til sig selv igen, foreslog jeg, at hun kunne lave nogle kort, og det ville hun gerne. Vi sad så og lavede kort og det hele gik super! Katja fik lavet to flotte kort, et par øreringe og en halskæde, mens jeg selv fik repareret pengekassen til kortkassen og lavet fem kort.

Vi havde alle tre købt ind til aftensmad om fredagen og vi skulle have pita, for det var en af de retter Katja kunne lide. Aftenen gik udemærket og Katja smagte rent faktisk på fem ud af ni ting!!

Nu, søndag, er vi på vej i IKEA, for Christian og jeg har planer om et nyt spisebord vi vil lave. Så håber jeg det stel vi så i Rodebutikken stadig er der.

Det kan godt være jeg glædede mig til at få børn, men efter en weekend med en af jordens mest kræsne piger, der hele tiden har det skidt (“Hvor manget vand har du drukket i dag, to glas, du er vel nok dygtig..”), er de tanker skudt laaaangt væk.
Hvis jeg får et ultra kræsent barn, må det selv lære at lave mad, for jeg gider ikke køre i loop af fem retter, hvor hovedbestanddelen er ketchup..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar