tirsdag den 8. maj 2012

Bye bye birdies

Nøøj hvor sker der altså mange ting lige for tiden. Jeg kan slet ikke følge med!
Som du nok ved, havde hr. og fru. Due lavet en rede i min altankasse. Her lagde de ikke ét men hele to æg!

Som dagene gik fulgte jeg spændt med i udviklingen. Det var dog svært at se særlig meget for mor due var ret tyk.

Den 15. april fik jeg det første glimt af de to due unger, og hold da kæft hvor er sådan nogle dog grimme!


Ungen er ikke let at se på billedet, men dens hoved stikker lige frem under mor.

Her fra blev det mere interessant at følge med i duernes liv. For nu kunne ungerne ses oftere og oftere, som f.eks. her hvor de får lidt mad, (21. april).

I sidste tredjedel af april fik jeg taget dette skønne familie portræt af familien Due; far, mor og de to unger var alle hjemme på dette tidspunkt.

Ungerne voksede sig større og større, men desværre blev de stadig ved med at være frygteligt grimme.

Efter min Scandefa tur til København den 29. april, var ungerne blevet så store, at mor og far turde lade dem være alene hjemme :) Dejligt, for så er det lettere at tage billeder!

Den 3. maj tog jeg dette billede, og nu var ungerne endlig begyndt at ligne rigtige duer :)

Dette var det sidste billede jeg nåede at tage af familien, for den 5. maj var hele eventyret ovre, duerne var fløjet og jeg var ikke engang hjemme til at se miraklet. Det eneste jeg fik lov at beskue var den nu tomme rede, og en over skidt altankasse.



Farvel små fugle!!

Nå, det nytter ikke noget at sidde og savne dem, de kommer ikke tilbage, og nu kan jeg endelig få sommer blomster i altankasserne! Der skal bare liiiige gøres rent først.. Og det gjorde jeg med et smil (og handsker!)

Reden var let at fjerne. Det var bare et lille løft, også var den fri. Jeg var fristet til bare at kaste den ned i buskene neden for vinduet, men min fornuftige side sejrede, og reden kom i en skraldepose.

Jeg ved ikke hvad det her hvide, skæl lignende noget er, og jeg behøver heller ikke vide det. Det vigtigste er bare at det hele forsvandt i poser og ned gennem affaldsskakten.

Det var mine altankasseduers historie, fra start til slut. Eventyret varede fra den 25. marts til den 5. maj. Det var egentlig ikke så længe sådan nogle duer tog om at blive "færdige" :)
Jeg ønsker jer held og lykke i fremtiden, mine duer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar