mandag den 9. januar 2012

Christmas wreath

Det er godt nok lidt sent at skrive om nu, men jeg glemte helt blogpotentialet i julekransen mens jeg lavede den (og helt indtil nu)... Jeg ville gerne lave lidt julepynt til lejligheden, eller faktisk opgangen, for den er uendelig kedelig!! Efter at have sniffet rundt på Martha Stewarts side i laaaang tid, besluttede jeg mig for hvilken krans det skulle være. Jeg skulle lave en krans med "imiteret kæmpesnefnug".

De kunstige kæmpesnefnug blev lavet i mikrobølgeovnen. Jeg ved ikke om det er til at se på det første billede, men det er popcorn!

Jeg er blevet rigtig godt tilfreds med kransen. Den pynter i opgangen og som bonus lugter der dejligt at popcorn!

For at lave en selv skal du:
  • Poppe nogle popcorn, der skal faktisk ikke bruge ret mange, så det er tilladt at spise nogle imens
  • Have en gang tandtråd klar
  • Klippe en krans af pap eller klippe tallerkendelen ud af en paptallerken
  • Finde en nål
Du starter med at sætte nål på tandtråd og popcorn på tråden. Når der er kommet en masse på, vikler du popcornstråden rundt om papkransen. Når hele papkransen er dækket med popcornstråden, kan du binde et bånd omkring, så kransen kan hænges på døren. Husk endelig at lave en fin sløjfe :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar