søndag den 21. august 2011

Anderledes genbrug

Nu hvor Christian er sammen med nogle venner kan jeg jo hygge mig med nogle projekter. Jeg har nogle "gamle" trøjer jeg har været rigtig glad for, de få gange jeg har fået lov at gå med dem. Desværre var min vaskemaskine også rigtig glad for dem, for de smagte åbenbart meget godt. Jeg synes det var synd at smide dem ud, for jeg kunne nok bruge dem til et eller andet, og det har jeg fået gjort her til aften!


Engang for længe siden havde jeg læst et tip inde på Martha Stewart hjemmeside om de her t-shirt smykker, og ville jeg prøve at lave.


Jeg har klippet den nederste syning af, og ellers klippet så mange lige stykker, cirka a' 2 cm, indtil jeg kom op til syningen ved ærmerne. Resten af trøjen smed jeg væk, og hev i hver syning på hver enkel trøje-stribe, på den måde snor stykkerne sig lidt. Dernæst åbnede jeg hver trøje-stribe, og lagde syningerne i den ene side sammen, og det sammen med den anden side, lavede et lille drej og samlede alle syninger et sted. Jeg havde gemt en trøje-stribe, som jeg klippede den ene syning af, lavede en løkke og brugte den til at skjule syningerne og holde stykkerne sammen.

Færdig arbejde!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar