torsdag den 9. august 2012

70 år

Ja nu kan jeg nok ikke udskyde det længere. Eksaminerne er overstået og nu kan jeg endelig lave hobby og få blogget om det igen :)

Jeg hjalp min bedstemor og bedstefar med at gøre deres bøger rent (de har mange!!) de sidste par dage, og der fik jeg en bestilling på et 70 års kort.
Hans Jørgen kan godt lide bøger og aviser, eller også havde han arbejdet med det eller sådan noget, det kan jeg ikke lige huske. Men der skulle i hvert fald være noget med bøger!
Jeg tænkte at bruge en side fra en gammel bog som baggrunden på kortet, men jeg endte som jeg så tit gør, men at ombestemme mig. Jeg ville prøve at lave en lille bog som pyt!!


Bogen lavede jeg ved at tage et stykke grønt karton og score 2" inde, 2,1", 2,2" og 2,3", og skar det af efter 4,3". Så foldede jeg kartonet så der blev lavet en rille i midten, og i denne puttede jeg senere lim.


Så tog jeg nogle gamle sider fra en bog og skar til i 2" * 3,5", foldede stykkerne på midten og samlede dem. Herefter satte jeg dem ned i limen i rillen i bogens cover og lod det tørre.
Så var bogen samlet!
For at give bogen lidt fylde satte jeg 3D puder mellem siderne og bøjede dem lidt.


Jeg skrev så “TILLYKKE”, “HANS JØRGEN” og “70” på kortet, 70 satte jeg på som om det var side tallet.

Hvis jeg skal lege dansk lærer og analysere på kortet, som jeg er kommet til, kan man sige at bogen er hans livshistorie. Til venstre i bogen er der lidt flere sider end til højre, og til venstre er det side 70 han er kommet til. Der er derfor mange sider/år tilbage af hans livshistorie. Disse burde have været blanke, men så tolker jeg nok også for meget ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar